مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 14:172022-02-03سياسي

چهارده بهمن 57 به روایت اسناد| سخنرانی آتشین پرورش علیه آمریکایی ها در مسجد حکیم


خبرگزاری فارس اصفهان؛ ما جوان ها روزهای پرالتهاب و سراسر شور و هیجان و شجاعت زمستان 57 را ندیده ایم و به ناچار برای درک آن روزها متوسل به اسناد و مصاحبه هایی می شویم که از پیشگامان انقلاب و یا از طرف مقابل نیروهای ساواک به جا مانده است.

تقویم انقلاب اسلامی به 14 بهمن رسید و آنطور که پیشگامان این راه برایمان تعریف کرده اند، چهارده بهمن ماه 57، گروه هایی از مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی به مسجد سید اصفهان آمدند، سخنران این روز مرحوم استاد علی اکبر پرورش بود و مردم نیز در پایان مراسم با سر دادن شعار شورای انقلابی، جمهوری اسلامی، رهبری خمینی به منازل خود بازگشتند.

طبق گزارش ساواک و فرمانداری نظامی اصفهان در وضعیت عمومی شهر اصفهان و حومه از نظر امنیت تغییری حاصل نشده بود و سرلشگر احمد غفاری فرماندار نظامی اصفهان و حومه گزارش داده که روحیه پرسنل نظامی و انتظامی متوسط بوده است.

در گزارش ساواک آمده است که صبح روز چهاردهم تعدادی از مردم در مسجد حکیم اجتماع کردند و در این اجتماع یکی از سخنرانان اعلامیه ای از طرف همافران بندرعباس مبنی بر هم بستگی آن ها قرائت کرد.

سخنران دوم آقای پرورش بود که به طور مفصل از ساعت 10:30 تا 11:30 موضع سیاسی مردم را مشخص کرد و در سخنانش اخراج آمریکاییان و انگلیسی ها از ایران، قیام در مقابل سیاست آمریکا و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارده بهمن 57 به روایت اسناد| سخنرانی آتشین پرورش علیه آمریکایی ها در مسجد حکیم

چهارده بهمن 57 به روایت اسناد| سخنرانی آتشین پرورش علیه آمریکایی ها در مسجد حکیم